Skip to content

Be A Superhero

Organized by: Amanda Mossa

Amanda's Photo
Amanda's Photo

THE STORY:

Be a superhero and help reunite the Mossa family. My husband, Ahmed Mossa, is currently stuck in Egypt due to immigration troubles. He had always been in the USA legally on work permits, but he was supposed to return to Egypt to reenter on a different Visa after his first marriage ended but before marrying me, something we were unaware of until after we were married in 2008. After two years and many thousands of dollars, we lost our immigration battle and Ahmed had to return to Egypt. The family decided to stick together, so we uprooted our two small children, Norah and Cyrus, and moved to Egypt as a family.The country's political unrest made our stay extremely difficult, and after a year Ahmed asked us to return home to Nebraska. It was a hard desicion, but with the atmosphere changing for the worse,  Ahmed felt sending us home was best for our safety.

The family has been working hard to become reunited. I currently live in Omaha Nebraska and am doing my best to rebuild a life for her myself and my children, and I work hard providing for them on my own. Ahmed works in Cairo and continues to manage his immigration case.

In Feburuary 2014, we were happy to find out we were on our last leg of paperwork. After this last set of paperwork is submitted, it will be approximately six more months before Ahmed can return home. Unfortunately, there are still hefty immigration and lawyer fees that stand in the way of Ahmed returning. It has been a long 17 months apart for this family, and we can't wait to be together again. Please be a superhero for our family and help bring Ahmed home to me, his wife Amanda, and his children Norah and Cyrus. Every penny helps and is appreciated.

الرجاء المساعدة على لم شمل عائلة موسى. أحمد موسى هو حاليا في مصر بسبب مشاكل الهجرة. وكان أحمد دائما في الولايات المتحدة بصورة قانونية مع تصاريح عمل سارية المفعول، ولكن من الناحية الفنية بين زواجه الأول وزواجه الحالي انه كان من المفترض أن يعود إلى مصر والعودة إلى أمريكا على تأشيرة مختلفة حيث لم يكن لديهم أحمد أو زوجته المعرفة حول هذه القاعدة حتى بعد زواجهما في عام 2008، وبعد عامين من إنفاق عدة آلاف من الدولارات، وفقدت الأسرة معركة الهجرة، واضطر إلى العودة مرة أخرى إلى مصر. قررت العائلة على البقاء معا، واقتلعت أطفالهن الصغار، ونورا سايروس، من جذورهم وانتقلت إلى مصر كأسرة واحدة. بعد عام من البقاء في مصر والاضطرابات السياسية في البلاد، وأصبح وجودنا في مصر صعبة للغاية الأمر الذي جعل أحمد لإرسال زوجته وأطفاله إلى منزلهم في ولاية نبراسكا. على الرغم من أن هذا كان قرارا صعبا لأحمد ولكن مع الوضع في مصر أصبح أسوأ، ورأى أحمد أن إرسالهم إلى أمريكا سيكون أفضل لسلامتهم. العائلة كانت تحاول جاهدة لجمع شمل مرة أخرى. زوجة أحمد يعيش حاليا في أوماها نبراسكا وهي تكافح لوحدها لتأمين لقمة العيش جيدة لأطفالها. يعمل أحمد حاليا في القاهرة وانه يحاول بجد لإيجاد حل لقضية الهجرة له. في Feburuary عام 2014، كانت عائلة موسى سعيدة لمعرفة أنهم في المحطة الاخيرة من الأوراق الخاصة بهم. بعد تقديم آخر مجموعة من الأوراق، سيكون لديهم تقريبا ستة أشهر قبل أن يعود أحمد إلى أمريكا. تم فصل الأسرة لمدة 17 شهرا وأنهم ينتظرون أن تكون معا مرة أخرى. نحن نجمع الأموال للمساعدة في نفقات الهجرة الضخمة وأتعاب المحامي التي تقف في طريق عودة أحمد. يرجى أن تكون المنقذ لهذه العائلة والمساعدة في عودة أحمد إلى زوجته أماندا وابناه نورا وسايروس. كل قرش يساعد ويحظى بتقدير بالغ عليه.

DONATE

To This Fundraiser

$40

 

1% Raised of $6,000 Goal

  • Shari Thomas

    $20

  • Marie Hassan

    $20

  •  
  •  
  •  
Organized by

Amanda Mossa

This is a direct to organizer fundraiser.

Donor Comments

Marie Hassan

Marie Hassan

DONATION: $20

I hope that Ahmed is reunited with you and the children soon - good luck! 3 years ago

Shari Thomas

Shari Thomas

DONATION: $20

May your family be reunited sooner than later!! 3 years ago

Report this page — Let Us Know if you think this page is breaking the law or the CrowdRise Terms